Monday 1 October 2018

Beauty mask


 hyii ladies.. tahu tak apakah gambar di atas.. yupp jawapannya adalah mask muka.. Ramai yang tahu mask tetapi tak tahu apa fungsinya yang sebenar.. Mask muka banyak benefitnya.. Terutama untuk dapatkan kulit muka yang licin dan putih gebu tanpa suntikan.. Insyaallah... why not cuba.. tak rugilah.. Secara jujur i sendiri pun jarang gunakan mask kekadang lupa dan kadang malas.. Tapi husbund i jenis yang rajin pakai mask, so bila tengok dia pakai kita pun akan terikut pakai.. Jenis kulit i senang tumbuh white head nak-nak kalau pakai foundation yang tebal.. So nak repair balik semula pakai la mask kecantikan..
Boleh tengok perbezaaan sebelum dan selepas pakai mask.. Muka akan nanpak lebih cerah dan kulit lembut.. Nak-nak time kulit muka menggerutu best giler bila pakai terus rasa soft.. Mask boleh dipakai 2-3 kali seminggu.. 15-30 minit sekali pakai.. Pakailah mask selepas muka dicuci dan dibersihkan.. Sambil-sambil relax dan main phone pun boleh pakai mask ni.. Jika kita rajin pakai mask akan dapat mengelakkan muka di tumbuhi jerawat dan dapat menghilangkan kulit muka..
Ada pelbagai jenis mask dan brand kat luar sana.. I suka beli mask dekat Sasa, Watsont dan Faceshop.. Terdapat pelbagai pilihan dan jenis mengikut kesesuaian muka kita.. 



mask ni khas untuk meningkatkan kecerahan dan kelembutan kulit.. Yang best ada sokongan bawah dagu.. rasa kemas dan selesa bila di pakai..



yang ni walaupun sama tapi berbeza.. Mengikut situasi dan masalah kulit kita.. Yang multivitamin tu untuk memutihkan kulit



kalau korang yang jenis sukakan buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan pun ada.. i paling suka yang lotus tu.. secerah pinkis-pinkis gituewwww... Yang ni i beli dekat Faceshop...






yang ni cute giler i suka yang teramat.. Rasa sayang lak nak koyakkan si comel tu semua.. Ada yang jenis collagen dan buah-buah serta omega.. baik untuk kulit dan merawat kulit muka secara halus dan dalaman...



siapa yang pakai produk nano White mesti tidak ketinggalan untuk pakai mask ni.. Pun best giler.. Rasa sejuk je.. Muka yang ada bintik-bintik kecik tu terus je lesap rasa lembut jer.. Mask ni insyaallah boleh cerahkan muka..
 


yang ni black mask.. Mestilah sebab masknya beearna hitam.. Yang ni pun tujuan intuk cerahkan kulit.. Aply 15 minit pun dah cukup.. Dapat hilangkan white head.. Yang ni i beli dekat watson 



mask untuk mata pun hado.. Mask ni dy rasa suam-suam panas skit.. Bila aply dy rasa panas tapi takde lah sampai melecur mata.. Bagus untuk manusia yang kurang tido, tak suka tidur dan kuat main ig.. haha..Sebab dapat hilangkan bengkak mata dan buat mata korang dapat di bezakan anatara mata panda dan korang.. 



yang ala-ala makmal sains ni pun hado.. Sesuai untuk melmbabkan kulit muka dan mengelakkan kulit muka menjadi kering.. ataupun sesuai untuk orang yang berjemur bawah panas matahari.. 

Apa pun jenis mask sebenarnya tak kisah sebab semuanya sama membawa kepada kebaikan dan bertujuan untuk cantikkan kulit.. kalau rasa tak ada masa nak pergi spa dan saloon tu, sudah memmadai pakai topeng muka ni.. 

selamat membaca dan tq sudi baca 😉

No comments:

Post a Comment