Tuesday 5 April 2016

DIET- LOST 2KG IN ONE WEEKS ( Cara turunkan berat badan secara efeltif )







Hyii peeps and ladies.. Ha korang nak kurus cepat kan .. Mesti la nak kan.. giler tak nak.. haha.. okay sebelum ni aku da buat ekperimen untuk lostkan berat badan aku.. Sejak nyusukan baby aku ni ntah nape selera aku makin kuat je.. So makin bertambah lah berat badan aku, perut pun rasa tebal je.. Okay dalam aku berdiet tu, aku dah dapatkan lostkan berat aku 2kg dalam seminggu u olls.. haha cepat kan.. Apa la yang aku lakukan kan? Perkara yang aku titik beratkan semasa berdiet adalah jaga pemakanan dan juga senaman of coz okay.. Tak da jalan mudah untuk kurus.. Krim sapu ke, minum ubat kurus ke semua Tak jalan.. Bagi aku la.. Aku tak tau kalau cara org lain..

Antara ruti harian aku nak kuruskan badan ialah


HARI PERTAMA ( DAY 1)


waktu breakfast aku makan sanwich yang penuh dengan salad dan sedikit tuna 


tengah hari aku makan ni pula.. spageti with smoke salmon.. resepi ni da aku sharekan dalam blog aku.. Link bio ni ok  http://mysuebellezascarf.blogspot.my/2016/04/diet-menu-salmon-smoke-abc-with-spageti.html


Dinner atau makan petang pula aku just makan sup cendawan daging saje.. Semangkuk dh cukup kenyang untuk diet.. Yang ni bleh usahr resepi kat blog aku juga http://mysuebellezascarf.blogspot.my/2016/03/berangan-pergi-seoul-korean-makan-sup.html

senaman yang aku lakukan pula adalah ini.. Pakai youtube je.. Taip apa2 saje yang berkaitan exercise akan keluar la mcm2 senaman.. Tak pun korang taip la pump it up, zumba ke..macam2 la da korang.. Biasanya aku lakukan senaman ni selama 30 minit.. Tak boleh lama2 sgt sbb aku masih da baby yang sentiasa nak menyusu.. haha..



HARI KEDUA ( DAY 2)


Breakfast aku makan wrap with chicken.. Westerm sgt u olls..haha.. Kata org putih breakfast like a king.. Haha..mcm raja tak makanan aku ni.. 



Lunch lak aku makan ayam panggang je.. nasi aku tak ambil sepanjang diet. Tips lain kalau nk minum air 30 minit selepas makan yea. Tujuannya nk mengelakkan perut buncit. 



Dinner lak aku makan salmon with salad.. Sedap sgt..  Resepi menu diet ni boleh usha blog aku untuk dapatkan resepi ...Dinner ni tak perlu makan banyak skit mcmni dah cukup.. Sebab malam2 kita dah tak lakukan aktiviti lasak.. Dah nak tidur dh pun malam2 ni.. 


Senaman petang pula aku lakukan bersama baby aku.. senang je.. dah la sihat lepastu boleh eratkan lagi hubungan aku ngan baby aku.. Banyak gak sebenarnya cara untuk senaman bersama baby ni.. boleh seach kt youtube ok.. Kat bawah ni contoh senaman yang aku lakukan bersama baby aku.. Korang boleh taip kt youtube " exercise with baby".. 




HARI KE 3 ( DAY 3)


Breakfast aku makan semngkuk oat bersam susu HL dan juga buah strawberi 



Lunch ataupun makan tengah hari pula aku makan chicken chop bersama semangkuk salad.. Best dan kenyang.. 


Dinner lak aku ambik koci ayam ni je.. dap dap sangat.. Resepi bleh ushar link ini http://mysuebellezascarf.blogspot.my/2016/03/resepi-koci-diet.html

Senaman lak masih sama aku seach je kt youtube.. Tonggang tonggek la aku depan laptop..  

Okay macamtu la tips dan cara aku untuk kurangkan berat badan selama seminggu.. Aku ulang je benda yang sama selama seminggu.. Dan hasilnya amatlah positif.. Satu lagi jangan lupa minum 3 little air masak setiap hari ok.. Ni wajib Jgn minum air manis sepanjang berdiet.. Waktu malam boleh minum susu rendah lemah macam susu HL atau sebagainya.. Okay selamat mencuba..


Kipidap Ladies 

No comments:

Post a Comment