Tuesday 15 March 2016

EXERCISE WITH BABY TO LOSE FATY..

Assalammualaikum... n hyiiii...

okay utk kurus biasanya pa yg korang lakukan yea..mesti la bersenam n jaga makan kan..tp bila dah ada baby ni at sometime kta  x cukup masa nk exercise.. tp jgn riso banyak cara sebenarnya utk kurus walaupun kta da baby yg masih kecil.. mcm aku, aku bekerja n dlm masa yg sama masih da baby yg still kuat nyusu n masih kecil berumur 7 bulan skrg.. so cara aku bersenam mudah n simply je..dlm masa yg sama bleh bersronok-sronok ngn baby aku lg..

cara aku mudah saje .. aku slalunya ajak husbund aku jalan-jalan n kuar bersama baby aku.. klu duk kat umah boring gak sbb anak aku ni mcm kembar asyik nk berkepit je..tp bila kuar ni bleh la dy beramah mesra ngn org lain n lihat dunia luar skit.. x da la nak bermanja n merengek sgt..


Biasanya aku slalu berkunjung ke tasik..kt situ la aku buat aktiviti senam senaman ni.. tgk la pakaian bersenam aku tetap melawa n x da rupa nak bersenam pun..haha.. okay nk kurus bagi mama2 yg da baby senang je.. cara aku aku dukung baby aku yg seberat 8kg tu keliling tasik..tak perlu berlari just jalan je.. bayangkan la kita berjalan keliling tasik yg berkeluasan 1km n memikul berat , pa jadinya..haha..byk gak faty terbakar tu.. klu rajin n larat bleh berjalan byk pusingan..terpulang la pada masing-masing k..




Bukan sekadar bersenam Ha..siap boleh bergambar lg..bila nak habis pusingan mcmni..skit2 nk bergambar.. x da keje lain btul ni.. klu nk bandingkan ngn org lain yg tgh sibuk n gigih bersenam tu aku la special..haha x perlu nk lari bagai..pakai pun skirt je..tp tetap lost kalori gak..haha..tp letih gak la ko..anak aku si cayeen ni gak la conoknya..terlompat-lompat dy..smua org dy tegur..adoi la..masyak..masyak mcmni..

.

okay dh abis pusing n keliling tasik tu sambung bergambar lagi.. tiba-tiba lak terjumpa kembar..si budak tummy ni pun sama gak terjumpa kembarnya..borak panjang-panjang pasal baby n hal mak2 ni lepastu bleh blah....haha..ok tu je tips yg x seberapa dr aku..





my tummy babies..8kg now..ni lah alat senaman saya.. lupakan yg lain..yg ni lg best..boleh Gomo n gigit-gigit..haha...




Budk tummy cayeen say byessss,, tq for visit ..

No comments:

Post a Comment