Wednesday 23 March 2016

BASE OF MAKEUP

Assalammualaikum and... hyii peeps...


Okay hari ini aku just nak share tentang base makeup ataupun asas solekan.. Okay untuk effect makeup yang cantik dan kemas dan nampak nature, penggunaan asas makeup amatlah penting. Jangan gopoh n terus makeup macam tu saje yea..nanti makeup nampak x sekata dan akan menampakkan macam tepung gomok..haha..

okey kalau ikut cara aku, aku just gunakan produk M,A.C. Brand ni bagus bagi aku sbb menampakkan makeup yg nature dan tidak bertompok-tompok dan dengan kata lain menampakkan makeup sekata dan licin.







Okay yang ni FIX yang aku gunakan selepas aku cuci muka dan sebelum makeup. Yang ni boleh dikira sebagai penyegar muka, tujuannya untuk mengecilkan pori-pori muka n melembutkan lagi kulit muka kita. just sapu pada kapas & lapkan pada seluruh muka..



Okay seterusnya aku gunakan "SKIN BASE VISAGE" ni. Yang ni just picit sedikit dan sapukan seluruh muka. Yang ni bertujuan utuk melembut dan mengurangkan masalah minyak di muka. Bagi jenis kulit yang berminyak macam aku ni ianya 100% dapat membantu aku dalam bermakeup ni..guna benda ni bila makeup je, makeup jadi licin dan sekata je dan menampakkan kemas je. Selain itu, dapat membantu mengurangkan masalah jerawat. Okay itu  sudah pasti!




yang ini pula, "STROBE CREAM" sapukan pada bahagian tulang muka selepas siap makeup. Yang ni bertujuan untuk menampakkan muka lebih runcing dan timbul. Terutamanya pada bahagian pipi, 




Last sekali, semburkan "FIX BRUME FIXANTE" ni selepas siap makeup. Okay ni ni tujuannya untuk memperkemaskan lagi makeup dan membuatkan makeup lebih tahan lama. Yang  ni tak perlu sembur banyak just skit dah cukup. 



Naked face.. yang ni aku malas nak makeup, so aku just gunakan base makeup sahaja. Terselah mata mengantuk..haha 



Just Simple makeup. My babies laught to me.. Mentang-mentang la muka mama macam "yo soy betty la fea",  Best gelakkan mama yea.. Ai budak tummy ni.. gigit peha kentaki tu karang..




Just simply by me.. tq peeps & good nite.. Get slepping beuty.. haha..

2 comments: