Sunday 19 June 2016

BAWAK BUDAK TUMMY SI RAMBUT TEBAL BERMAIN

Hai everyone and peeps..

Hari ni nak citer pasal budak tummy si rambut lebat dan tebal tu..hehe.. Budak tummy dah 10 bulan dah..Giginya masih belum tumbuh lagi.. Lepastu lak masih merangkak dan masih tak dapat berjalan.. Sebelum ni tak pernah lagi bawak budak tummy pergi bermain di playground.. so nak try la kan bawak dy, nak tengok reaksi dan gelagatnya macamna.. Biasanya kalau baby yang bawah umur satu tahun masuk free je kt playground tak perlu bayar..mana-mana pun sama saje..


jumpa kawan dari indonesia.. Bawang putih dan bawang merah.. si putih tengah merampas barang kesayangan merah..hehe..


mula-mula nangis lepastu ok bermain bersama.. Tapi si merah lasak skit..umur pun setahun lebih..tapi si putih lagi besar.. sbb terlebih susu badan..hehe


Budak tummy seronok drive keta.. Hai besar tak reben saya.. mama cakap boleh cover rambut sy yang lebat ni..betul ke..??..


conok dy pusing-pusing benda tu..


conok duk kejar bola kecik tu..


time ni dah suka berdiri dah.. Dy berdiri kat situ bukan sbb mainan tapi sbb meja tu yang buat dy dapat berdiri.. Sejak dh boleh berdiri ni tak main lagi duduk-duduk dan merangkak.. skit-skit nak berdiri.. Letih keksue nak melayannya..doi ler.. 

Sebenarnya bagus juga kita bawa baby kita ke tempat-tempat macamni sbb dapat memperkenalkan mereka pada dunia luar dan melatih mereka untuk bersosial dan berkawan.. Bagus pupuk keyakinan baby dari awal lagi.. Supaya bila dah besar dah boleh berkomunikasi dengan baik dan da keyakinan diri..  Lagi satu kena check dulu tempat tu okay dan selamat ke tak atau yang paling penting bebas dari penyakit.. Tapi bila bercampur dan bermain tempat terbuka macamni skali skali bagus juga untuk membentuk keimunan badab bay kta.. so jagn riso dan takut sgt yea mama-mama semua.. Yang penting kta biarkan anak kita bermain aktif.. Denganbermain berlakumya perkembangan minta dan otak baby.. Macam budak tummy ni tersangatlah aktif.. Memang susah nak duk diam.. Tak pe la yea.. nasib baik rambut lebat dan tebal..kalau tak mama buat tak tau dah..hahaha..

okay byessss. tq sudi visit ai.. jumpa lagi..much loveeeee...

No comments:

Post a Comment