Sunday 15 May 2016

Top 1 Men Perfume (Award Winning Perfumes 2016)

Dior Sauvage by Christian Dior

           Antara yang paling mendapat sambutan untuk pewangi lelaki tahun 2016, banyak komen dan respon balas yang positif terhadap pewangi lelaki ini. Dior sauvage ini direka formulanya oleh Francois Demachy ini pada mulanya dikeluarkan pada tahun 2015 dan namanya sebenarkan diambil dari Eau sauvage. Jadi, bagaimana bau Sauvage ni? 

Wangi! dan mampu milik, ia  dalam dunia pewangi lelaki ia sangat dikenali dengan keunikan walaupun mempunyai haters tertentu namun ia masih mendapat sambutan hangat " the best selling perfume for year 2016!

                 Sangat sesuai dengan suhu panas Malaysia Dior Sauvage pewangi yang sesuai untuk cuaca iklim khatulistiwa seperti di Malaysia dan juga ia sangat versatil iaitu boleh dipakai dalam mana-mana acara. harga di pasaran RM 380 atau dalam USD 94 memang sangat boleh dimiliki. Mengikut sejarah, namanya diambil dari pewangi klasik maskulin  Eau Sauvage yang dikeluarkan pada 1966
tapi yang jelas ia tidak mempunyai hubungan bau yang jelas dengan Eau Sauvage. Dior Sauvage mempunyai banyak bergamot, ada juga bahagian yang terasa berbeza. Fikirkan ia tidak seperti pewangi  tetapi sebagai campuran daun nilam-amber dicampur dengan herba, nota logam. Kesan pertama adalah sejuk, kulit sitrus tajam dikuatkan oleh, kesan  tiruan zesty yang manis. Jika sebahagian daripada bergamot datang dari Calabria, selebihnya telah jadikan di makmal. Kesannya bau yang sangat menarik perhatian kepada si pembau. Pada 3 peringkat pada awal penyemburan ia memberi kesan ledakan limau yang kuat dan sejuk kemudian pada pertengahan ia berbau seperti lavender dan sitrus yang segar dan pada akhirnya ia berbau bergamot dan kulit kayu aromatik yang sangat jelas wangi. Pasti si pemakai akan menonjolkan sifat tarikan dan meningkat keyakinan diri.





sesuai untuk jejaka maskulin dan seorang bapa penyayang



Minyak wangi ini mendapat tempat review di youtube kebanyakkan vlogger di antara top 10 (https://www.youtube.com/watch?v=AbQZ2XsgoOQ) jadi tidak rugi jika membeli minyak wangi ini kerana ia mendapat paling banyak respon yang baik kepada si penghidu dan juga kebanyakkan wanita menyukai bau pewangi ini. 

Terima kasih kerana membaca perkongsian ini jumpa lagi

No comments:

Post a Comment