Wednesday 27 July 2016

SALOON AT MY HOME..saloon dekat rumah saya..

hyii peeps..nak rebonding rambut sendiri dekat rumah dan jimatkan kos tak??.. Mesti la nak kan..Macam kita sebagai wanita ni macam-macam nak kena jaga dan belai, terutamanya rambut atau mahkota kita.. Rambut sangat la penting dan mesti kelihatan terurus dan cantik selalu.. Lagi-lagi nak cantik di depan suami..Hari ni aku just share cara buat rebonding rambut yang simply dan jimat kos okay.. Dan yang paling penting boleh buat sendiri kat uamh.. Tak yah lagi dah pergi saloon dan menunggu dengan lama kat saloon... Aku bukan nak boikot saloon yea..Tapi aku faham sbb macam wanita yang bekerja ni mana ada masa nak g saloon2 ni..betul tak?.. kehkeh..


alatan utama untuk rebonding..

FIRT.. sebelum buat rebonding rambut..cuci bersih-bersih dahulu rambut kita dan keringkan rambut pakai hairdryer okay..


Sapu rata krim ni first ke setiap helaian rambut.. Krim ni boleh beli dekat saloon ataupun mana2 kedai saje.. Dah sapu rata pada helaian rambut tunggu selama 35 minit.. And then cuci bersih-bersih dengan air.. Dah siap bersihkan rambut keringkan rambut dan kepit rambut dengan mengunakan benda ni..

di bawah


kepit semua helaian rambut sehingga menjadi lurus..

step ke2 sama gak...sapu rata krim di bawah ni setiap helaian rambut..Tunggu 35 minit..Bilas dengan air, keringkan dan kepit dengan alat pengepit tadi.. Lepastu dah siap la korang yea... Senang je rupanya buat rebonding ni..wuhhh..Jimat kos buat sendiri..Tak da la habis beratus tu..Lepastu boleh buat selalu dan ikut time kita sendiri..


disebabkan rambut ni aurat, jadi aku tak boleh la nak show cara buatnya..Korang boleh tengok kat link ni cara buat rebonding rambut okay..hair rebonding...Okay uallss selamat mencuba yea..Kalau tak menjadi jangan marah aku yea..haha..Thank u sudi visit i..k byessss...

No comments:

Post a Comment